Eniro inleder samarbete med SUP46

Som ett led i den nya kommunikationsstrategin tar Eniro klivet in i start-up världen och blir guldsponsorer i SUP46 (Start-Up People of Sweden).

Sponsorskapet syftar dels till att visa lovande entreprenörer vad Eniro både gör och har att erbjuda, men är också ett steg i att öka den digitala kompetensen och innovationskraften i Eniro, säger Mattias Wedar, koncernansvarig för Eniros övergripande produkt och tjänsteutveckling.

För att föda in ytterligare innovationskraft till vår utveckling av våra verksamheter, måste vi arbeta med vår produkt- och tjänsteutveckling tillsammans med externa partners men framförallt måste vi leva mer som ett start-up bolag och vara öppna för nya infallsvinklar, säger Wedar. Vi tror också att start-ups har behov av våra tillgångar i form av data och vår expertis inom sälj, och vi ser fram emot att kunna hjälpa start-up Sverige med det.

SUP46 är en mötesplats för Sveriges hetaste start-ups, entreprenörer, investerare, samarbetspartners och sponsorer inom IT, online och media. SUP46 har idag runt 30 företag som medlemmar som alla sitter placerade i centrala Stockholm. Eniro arrangerar sitt första lunchseminarium för medlemmarna på SUP46 den 3/2, med fokus på säljstrategi samt pris och produktpaketering.

Eniro samarbetar sedan november med Per Schlingmanns byrå med syfte att lägga fram en ny kommunikationsstrategi.

Mattias Wedar, koncernansvarig för Eniros produkt- och tjänsteutveckling
nås via Sofie Abrahamsson, Eniro +46 708 72 59 92

Eniro är ett sökföretag som aggregerar, filtrerar och organiserar lokal information. Vår tillväxt drivs av användarnas ökade mobilitet och multiscreenbeteende, där vi ligger i framkant med moderna tekniska lösningar. I över hundra år har Eniro hjälpt människor hitta lokal information och företag att hitta kunder. Idag är det en multiscreenlösning – våra användare söker information i sin mobil, surfplatta och dator. Mobilannonsering är idag den snabbast växande delen av Eniros affär. Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, oavsett var du är eller vart du ska.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 2 000 anställda och är noterat på Nasdaq Stockholm sedan år 2000. Under 2014 uppgick intäkterna till 3 002 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 631 MSEK. Mer än 88 procent av Eniros annonsintäkter kommer från multiscreenkanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Upptäck närheten. Sök Lokalt.

Taggar: