Eniro lanserar Deals

Eniro går in på marknaden för deals, dagliga erbjudanden av varor och tjänster till rabatterat pris och i begränsad upplaga. Idag släpps en betaversion av Eniro Deals och den 19 maj sker den breda lanseringen. Eniro.se har cirka 500 000 unika besökare varje dag och erbjudandena kommer att rikta sig till en bredare målgrupp än andra liknande tjänster.

Eniro Deals är en kombination av rikstäckande och lokala erbjudanden med minst 50 procents rabatt. Varje dag presenteras ett nytt erbjudande som gäller under en begränsad tid och oftast i begränsat antal.

”Det är en växande marknad och det behövs en stabil och trovärdig aktör som riktar sig till en bredare målgrupp. Via eniro.se når vi cirka 500 000 unika besökare varje dag samtidigt som majoriteten av Sveriges företag är kunder hos oss. Det ger oss en unik möjlighet att ha attraktiva erbjudanden till en bred målgrupp. Vi bygger vidare på Eniros hundraåriga tradition av att koppla ihop köpare och säljare. Med Eniro Deals riktar vi oss till både män och kvinnor som vill göra en riktigt bra deal,” säger Johan Lindgren, VD och koncernchef för Eniro.

Inledningsvis finns lokala erbjudanden i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala med avsikten att utöka med fler orter under året.

Om Eniro Deals

Erbjudandena innebär alltid minst 50 procents rabatt på en vara eller tjänst och gäller under en begränsad tid, oftast ett dygn, eller tills erbjudandet är slutsålt.

Varje dag presenteras nya erbjudanden på eniro.se. För att få erbjudandena först kan man prenumerera eller vara med i Eniro Deals grupp på Facebook.

För ytterligare information kontakta:

Eva Ernfors, Manager Corporate Press & PR: 072-728 73 23

Om Eniro

Eniro är Nordens största sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning. Bättre sökbarhet leder till bättre affärer.

Eniro har 3 800 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com

Taggar: