Eniro öppnar julklappsgalleria till julhandeln

Inför julshoppingen öppnar Eniro en galleria för julklappsinspiration. Här finns något för alla.

Kampanjen bygger på bilder och kluriga texter som kan inspirera till nya och kanske oväntade julklappsidéer. När man valt klapp får man tips om närmaste inköpsställe oavsett om man valt att ge bort en tatuering till svärmor eller en manikyr till lillebror.

- Hur många gånger har man inte slitit sitt hår för att hitta den perfekta julklappen. Istället för att göra ytterligare en julkalender vill bidra med något konkret: 100 julklappstips. Vi hoppas julklappsgallerian ska ge inspiration och kanske ett litet leende också. Samtidigt vill vi visa hur enkelt det är att hitta inköpsställen i närheten av där man är, säger Jenny Palmblad ansvarig digital kommunikation och sociala medier på Eniro.

Kampanjen går uteslutande på Facebook och i Eniros egna kanaler och gallerian är öppen fram till julafton.

Länk till gallerian: http://eniro.se/julklappstips/

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, pressansvarig Eniro: 08-55331818

Eniro är ett sökföretag som aggregerar, filtrerar och organiserar lokal information. Vår tillväxt drivs av användarnas ökade mobilitet och multiscreenbeteende, där vi ligger i framkant med moderna tekniska lösningar. I över hundra år har Eniro hjälpt människor hitta lokal information och företag att hitta kunder. Idag är det en multiscreenlösning – våra användare söker information i sin mobil, surfplatta och dator. Mobilannonsering är idag den snabbast växande delen av Eniros affär. Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, oavsett var du är eller vart du ska.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden. Bolaget har cirka 3 000 anställda och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2012 uppgick intäkterna till 3 999 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 976 MSEK. Mer än 80 procent av Eniros annonsintäkter kommer från multiscreenkanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök Lokalt.

Taggar: