• Eniro/

Eniro söktrender: Självplock i topp när svenska folket sökte lokalt i juni

Här är de 20 hetaste sökorden när svenska folket sökte på Eniro.se i juni 2016.

Att midsommar kräva jordgubbar blir tydligt när man tittar på hur svenska folket sökte på Eniro i juni. En andra observation är att juli och semestertid är i antågande. Topplistan för juni skvallrar om förberedelser för diverse fritidsaktiviteter och fritidshuspyssel. Först på plats 19 kommer ”paraply”, vilket antyder att misstron mot vädrets makter ändå är relativt låg.

Varje månad har Eniro.se (på webben och i mobilen) i genomsnitt 7,5 miljoner unika besökare som gör 26 miljoner sökningar. Nedanstående tabell visar vilka sökord som har ökat mest jämfört med föregående månad när besökare från hela Sverige sökte lokalt på Eniro.se.

Tabellen visar de sökord som har ökat mest jämfört med föregående månad på Eniro.se (på webben och i mobilen inkl. mobilappar). Eniro söktrender publiceras varje månadsskifte för samtliga 21 län i Sverige samt i en riksedition. Samtliga lokala utskick finns på http://news.cision.com/se/eniro.

För mer information, vänligen kontakta:
Mattias Wedar, chef User & Customer Experience, 070-555 22 16, mattias.wedar@eniro.com
Bernd Schmitz, kommunikationschef, 070-931 40 50, bernd.schmitz@eniro.com

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetssäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, DinDel, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Varje månad har Eniro Sveriges digitala tjänster (på webben och i mobilen) i genomsnitt 7,5 miljoner unika besökare som gör 26 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 1 900 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Kista, Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro, twitter.com/eniropress, facebook.com/eniro.

Taggar: