Eniros årsredovisning 2011

Eniros årsredovisning för 2011 finns nu tillgänglig som klickbar pdf på företagets hemsida, www.eniro.com. En traditionell Pdf-fil biläggs även i detta pressmeddelande.

Eniros årsstämma äger rum den 25 april, 2012 klockan 15:00 på Näringslivets Hus, Storgatan 19, i Stockholm.

Datum för finansiell information:
Delårsrapport januari-mars 25 april, 2012
Delårsrapport januari-juni 13 juli, 2012
Delårsrapport januari-september 25 oktober, 2012

För mer information, vänligen kontakta:
Cecilia Lannebo, Chef Investerar Relationer, Tel: +46 722 208 277, email: cecilia.lannebo@eniro.com

Informationen är sådan som Eniro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden.

Eniro är Nordens största sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning. Bättre sökbarhet leder till bättre affärer.

Eniro har 3 600 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2011 uppgick intäkterna till 4 323 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 991 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com