Eniros långivande banker gör lock up-åtaganden

I samband med rekapitaliseringen av Eniro AB (publ) (”Bolaget”) har Bolagets långivande banker (”Bankerna”) ingått så kallade lock up-åtaganden. Lock up-åtagandena innebär att Bankerna har åtagit sig att, med vissa förbehåll och undantag, gentemot Bolagets rådgivare i transaktionen Pareto Securities AB (”Pareto”), under en period som inleds dagen för undertecknandet av respektive åtagande och avslutas vid det tidigare av: (i) den dag det slutligen fastställts att Bankerna tillsammans innehar mindre än tolv procent av det totala antalet aktier i Bolaget efter genomförandet av rekapitaliseringen, eller (ii) den dag som infaller sex månader efter dagen för tilldelning i den inom ramen för rekapitaliseringen planerade kontantemissionen, inte utan föregående skriftligt godkännande från Pareto och Bankernas rådgivare Carnegie Investment Bank AB (publ), avyttra aktier i Bolaget som Bankerna förvärvar genom rekapitaliseringen.

För mer information, vänligen kontakta:

Björn Björnsson, Styrelseordförande Eniro, tel 070 399 80 16

Örjan Frid, VD Eniro, tel 0705 611 615

Denna information är sådan information som Eniro AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 juni 2017 klockan 16.20 CET.

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Eniro Group har omkring 1 700 anställda. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm [ENRO], med f.n. ca 14 000 aktieägare och har sitt huvudkontor i Kista, Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro, facebook.com/eniro.

This press release is available in English at www.enirogroup.com/en/press-releases.