Eniros nya utseende har nominerats till Svenska Designpriset

I maj lanserade Enirokoncernen en ny visuell identitet, baserad på en uppdatering av Eniros logotyp. Den nya grafiska stilen tar avstamp i företagets långa historia men lyfter den samtidigt in i den digitala tidsåldern. Det enkla och moderna utseendet har nu vunnit erkännande från juryn vid Svenska Designpriset, som har nominerat Eniro i kategorin Identitet - Grafisk Identitet.

- Eniro befinner sig på en spännande förändringsresa där vår verksamhet konstant utvecklas. Eniro är idag den lokala guiden och den digitala marknadsföringspartnern för företag i hela Norden. Vi behövde uppdatera vår grafiska identitet, och genom omstarten kunde vi addera modernitet till vårt varumärke. Vi är väldigt glada och stolta över att detta arbete nu också har gett oss en nominering till Designpriset, säger Jan Vraagaard Jensen, marknadschef på Eniro.

Den nya grafiska identiteten har utvecklats i nära samarbete med den strategiska varumärkesbyrån Grow.

- Den öppet formade logotypen står i centrum för varumärket och representerar allt som är Eniro. Idén om öppenhet har drivit utformningen av den nya visuella identiteten, hela vägen från det distinkta ordmärket till typografi, bilder, ikoner och illustrationer. Det gör det till en mer glädjefull upplevelse och flyttar Eniro från sökningar till upptäckter, säger Herman Kipowski, Design Director på Grow.

Alla som är intresserade av design kan t.o.m. 17 september rösta på de nominerade bidragen via www.designpriset.se. Priserna delas ut den 19 oktober på Rondo på Liseberg i Göteborg.

För mer information, vänligen kontakta:
Jan Vraagaard Jensen, marknadschef, Eniro, tel. (+45) 41716760, jan.vraagaard@eniro.com
Elsa Victorin, Director Brand Development, Grow, tel. (+46) 0709 63 27 26, elsa.victorin@grow.eu

Eniro är den lokala guiden och den självklara digitala marknadsföringspartnern för företag i Norden. Med den bästa lokala kunskapen och en engagerande digital produktportfölj inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- mobil-, nummerupplysnings- och sms-tjänster. I Sverige erbjuder Eniro tjänsterna Eniro.se, Proff.se och 118 118 samt apparna Eniro, Eniro Navigation och Eniro på sjön. Eniro Group har omkring 1 500 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Kista, Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com.

Taggar: