Enkelt få nya sjökort till mobil och surfplatta utan kostnad

Båtäsongen går på högvarv. Sökningar på båttillbehör och båtmotorer har ökat med över 65 procent på eniro.se den senaste månaden. Lagom till den stora semestermånaden finns uppdaterade och kostnadsfria sjökort hos Eniro.

Sjökorten finns i appen På Sjön samt på eniro.se beroende på om man vill sitta hemma och planera sin rutt eller upptäcka nya platser när man är ute med båten.

-       Vi vet att många tar med sig mobilen och iPaden på sjön om sommaren och därför har vi anpassat innehållet till användarnas beteende.  Man kan både planera efter sjökortet och hitta sjömackar, restauranger och naturhamnar i närheten, säger Mattias Wedar, VD Eniro Sverige.

Sjökorten täcker hela den svenska kusten samt Gotland, Öland, Vänern, Vättern, Mälaren och Hjälmaren.

Kort fakta om På sjön:

På sjön finns för gratis nedladdning för iPhone, iPad och Android.

Hastighet i knop
Kurs
Trippmätare
Hitta båt (genom knappen Hitta båt kommer man tillbaka till båtens position även om man tittat på andra sjökort eller kartor)
Sök på produkter och tjänster inklusive snabbval för exempelvis naturhamn, bränsle, varv och gästhamn

Sökningar på produkter och tjänster kommer upp direkt i kartbilden inklusive information om exempelvis den restaurang man har valt inklusive kursriktning och eventuella omdömen.

Väderprognos för 6 och 24 timmar (endast iPad)

Kustnära nyheter (endast iPad)

På Sjön vann pris som Årets Nyttoapp på Mobilgalan 2012.

På Sjön är ett planeringsverktyg och inte avsett för navigering.

Apparna kan laddas ner utan kostnad här:

iPhone: https://itunes.apple.com/se/app/pa-sjon/id356145695?mt=8

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eniro.nauticalar

iPad: https://itunes.apple.com/se/app/pa-sjon-hd/id444222894?mt=8

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, pressansvarig Eniro: 072-728 73 23

Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, i din närhet eller dit du ska. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 3 200 anställda samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2012 uppgick intäkterna till 3 999 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 976 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök lokalt.