Förändringar inom IR på Eniro

Cecilia Lannebo kommer att sluta på Eniro för att starta egen verksamhet inom Investor Relations och finansiell kommunikation. Rekrytering av ersättare pågår. Under tiden kommer Cecilia Ketels att ansvara för IR-funktionen på Eniro.

-       Cecilia har byggt upp en väl fungerande IR-funktion på Eniro, säger koncernchef Johan Lindgren. Det är tråkigt att hon slutar, men samtidigt är det spännande att få starta egen verksamhet. Jag önskar Cecilia lycka till med den nya satsningen!

Cecilia kommer att under september månad starta sitt bolag som kommer att erbjuda tjänster inom området för finansiell kommunikation, IR och strategisk rådgivning primärt riktat till företag som är börsnoterade eller står inför en förestående börsintroduktion.

-          Jag är glad över att ha fått förtroendet att bygga och ansvara för Eniros IR-funktion under de senaste tre åren. Det har varit en lärorik, utvecklande och spännande tid i företaget. Jag ser nu fram emot möjligheten att få hjälpa andra företag i deras kommunikation, säger Cecilia Lannebo.

För mer information, vänligen kontakta:
Cecilia Lannebo, Tel: +46 722 208 277
Johan Lindgren, vd och koncernchef, Tel +46 8 553 310 01

Eniro är ett sökföretag som aggregerar, filtrerar och organiserar lokal information. Vår tillväxt drivs av användarnas ökade mobilitet och multiscreenbeteende,  där vi ligger i framkant med moderna tekniska lösningar. I över hundra år har Eniro hjälpt människor hitta lokal information och företag att hitta kunder. Idag är det en multiscreenlösning – våra användare söker information i sin mobil, surfplatta och dator. Mobilannonsering är idag den snabbast växande delen av Eniros affär. Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, oavsett var du är eller vart du ska.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden. Bolaget har cirka 2 816 anställda och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2013 uppgick intäkterna till 3 660 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 849 MSEK. Mer än 80 procent av Eniros annonsintäkter kommer från multiscreenkanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök Lokalt.