Fördröjt godkännande från bankernas kreditkommittéer

Bankernas godkännande av Nasdaq Stockholm-noterade Eniro AB:s (publ) rekapitaliseringsplan har fördröjts till kommande vecka. Ett godkännande är en förutsättning för att de sex bankerna som ingår i bankkonsortiet deltar i rekapitaliseringsplanen.

Bankkonsortiet består av:

Nordea Bank AB (publ)

Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ)

Svenska Handelsbanken AB (publ)

Swedbank AB (publ)

Danske Bank A/S, Danmark, Sverige filial

DNB Sweden AB

För mer information, vänligen kontakta :

Örjan Frid, VD Eniro, tel 0705 611 615

Denna information är sådan information som Eniro AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 april 2017 kl. 14.00 CET.

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Eniro Group har omkring 1 700 anställda. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm [ENRO], med f.n. ca 14 000 aktieägare och har sitt huvudkontor i Kista, Stockholm. Mer om Eniro på  enirogroup.com twitter.com/eniro facebook.com/eniro