Fortsatt tillväxt i Eniro

* Eniros intäkter ökade med 63 procent under årets första nio månader, jämfört med samma period förra året och uppgick till 2 622 MSEK * Online-intäkterna ökade under niomånadersperioden med 132 procent till 648 MSEK * Eniro Sveriges marknadsandelar för Internetreklam uppgår nu till cirka 50 procent * Rörelseresultatet före avskrivningar, EBITDA, blev 509 MSEK för niomånaders perioden, en ökning med 47 procent jämfört med föregående år * Eniro har tecknat avtal med finska Elisa Communications om att förvärva deras katalogverksamhet Kl 14.30 svensk tid den 30 oktober anordnas en telefonkonferens för analytiker och journalister med Lars Guldstrand, koncernchef och vd, samt Lennart Bernard, finansdirektör. Kommentarer på niomånadersapporten beräknas till ca 20 minuter, därefter finns tid för frågor. Telefonnummer: +44 208 781 0576 Kodord: Eniro AB Telefonkonferensen kan sedan avlyssnas via telefonnr: +44 208 288 4459. Kod: 634 322 eller på Eniros hemsida via länk fram till och med den 6 november.

För mer information: Lars Guldstrand, Koncernchef och VD, 08-634 70 00, 070-528 81 81 Lennart Bernard, Finansdirektör, 08-634 70 30, 070-825 18 34 Anna-Carin Gripwall, Informationssdirektör Eniro AB, 08-634 70 04, 070-349 30 64 www.eniro.com Eniro AB är norra Europas ledande katalogföretag, offline och online. Verksamheten omsatte 3 mdr SEK 2000 och visade ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 891 MSEK. Sedan börsnoteringen den 10 oktober år 2000 har bolaget gjort sex förvärv som adderar ca 1,2 miljarder SEK till koncernens omsättning. Eniro har verksamhet i 23 länder och har idag ca 4 000 medarbetare. Totalt tillhandahåller Eniro 800 katalogtitlar, som distribueras i ca 35 miljoner ex. Antalet sökningar via Eniros Online-tjänster under år 2000 uppgick till 65 miljoner.