Gula Sidorna - nu mindre och smidigare

När 2009 års kataloger nu lanseras är det ett nytt format som möter användarna. Katalogen har blivit mindre, smidigare och mer lättanvänd, något som användarna har efterfrågat. Det är första gången på 40 år som katalogen ändrar format.

Det nya formatet är mindre och smidigare med fördelar för både användare och annonsörer. Den nya storleken påverkar inte mängden information i katalogen, däremot blir den mer lättläst med färre annonser per sida samtidigt som fontstorleken är den samma.

– Katalogens nya format är mer praktiskt för användarna. För oss på Eniro är det viktigt att utveckla våra produkter efter efterfrågan. Gula Sidorna används av varannan svensk en gång i månaden eller mer. Därför är vi glada över att kunna erbjuda en modernare och mer lättanvänd katalog, säger Katarina Lind produktchef Gula Sidorna katalog.

Gula Sidornas annonser leder till affärer för ett värde av omkring 67 miljarder kronor per år. Bland annonsörerna har responsen på det nya formatet varit mycket positiv och förhoppningen är att den blir fortsatt omtyckt av användarna. I dag börjar 2009 års upplaga av Gula Sidorna att delas ut i Eskilstuna och på torsdag börjar utdelningen i Växjö.

Miljöfakta: Eniro ställer höga krav på att tillverkning och distribution av katalogen sker med hänsyn till miljön. En ny miljöredovisning visar att miljöpåverkan av en katalog är jämförbar med miljöpåverkan av tre deciliter mellanmjölk. För mer information se www.enirosverige.se/miljo

Bifogat finns en pressbild på det nya formatet jämfört med det gamla. För fler bilder se: www.enirosverige.se/bildbank