Gult kuvert från Gula sidorna till 148 400 östgötar

Den vanligaste titeln i Gula sidorna är fru, tätt följd av ingenjör, lantbrukare, chaufför och fröken. Inom de närmasta dagarna får cirka 148 400 östgötar i Linköping och Norrköping ett gult kuvert från Eniro med chansen att uppdatera sin titel eller andra extra kontaktuppgifter. Samtidigt kommer Eniro att kontakta cirka 38 000 östgötar via telefonen. Totalt får alltså 186 400 östgötar möjlighet att uppdatera sina extra kontaktuppgifter.   - Nu är det dags att sammanställa telefonkatalogen i Linköpings- och Norrköpingsområdet inför nästa år. Eftersom vi bytt databasleverantör vill vi ge alla möjligheten att uppdatera sina extra kontaktuppgifter, säger Marie-Louise Kjellström, VD för Eniro Sverige Försäljning AB.   Det gula kuvertet innehåller en bekräftelse med de nuvarande uppgifterna samt en portofri svarstalong för eventuella ändringar.   Det går snabbast och enklast att uppdatera uppgifterna via www.eniro.se eller den portofria svarstalongen i brevet. Ett annat alternativ är på telefonnummer 020-63 62 61 vardagar kl. 8-17.   Eniro får grunduppgifterna - namn, adress, telefonnummer - via teleoperatörerna, medan extra kontaktuppgifter grundar sig på information ifrån kunderna. Uppgifter som uppdateras senast den 30 augusti införs i nästa utgåva av katalogen som distribueras i Linköping och Norrköping under vecka 50. Eniro.se och Eniro: 118118 uppdateras senast inom fyra veckor.   Exempel på extra kontaktuppgifter: Namn på sambo/make/maka/andra personer i hushållet Mobiltelefonnummer Titel E-post Hemsida Faxnummer Inplacering på flera ställen i katalogen Telefonnummer till sommarstuga i annat katalogområde   För mer information: Marie-Louise Kjellström, VD för Eniro Sverige Försäljning AB, telefon 070-567 80 98 Kommunikationsavdelningen, Eniro AB, telefon 0706-88 93 95   Eniro är det ledande medieföretaget i Norden med sökkanaler där köpare och säljare möts. Kataloger, cd-rom, nummerupplysning, Internet- och mobiltjänster hjälper användarna att enkelt hitta vad de söker och blir därigenom effektiva marknadsföringskanaler för annonsörer. Eniro är verksamt på 17 marknader i Europa och har cirka 4 600 medarbetare. Under 2003 omsattes 4 808 MSEK* och resultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 1 292 MSEK*. Eniroaktien är noterad på Stockholmsbörsen. * Enligt nya redovisningsprinciper per 1 januari 2004.   ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se