Hopp om vår – kraftig ökning på sökningar efter trädgårdsmöbler och cykelaffärer

På eniro.se syns tydliga vårtecken. Den senaste veckan har sökningarna på trädgårdsmöbler ökat med 86 procent jämfört med veckan innan. Samtidigt ökade sökningarna på cykelaffärer och cykelverkstäder med över 40 procent.

-  Med hopp om vår kommer nya söktrender. Just nu vill många köpa trädgårdsmöbler eller laga cykeln. Ett annat vårtecken är däckbyten, sökningarna efter närmaste däckhotell har ökat med 79 procent senaste veckan, säger Sara Kullgren direktör för produkt- och tjänsteutveckling på Eniro.

Andra vårrelaterade sökningar är trädgård och handelsträdgård som ökat med 60 respektive 50 procent.

På eniro.se finns cykelvägar i kartorna för den som vill upptäcka nya utflytktsmål eller en ny väg till jobbet. Gå in på eniro.se - välj kartor - välj trafikinformation i högerkolumnen och sedan cykelvägar.

Exempel cykelvägar Malmö: http://kartor.eniro.se/m/nTg2i

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, press- och PR-ansvarig Eniro, tel: 072-728 73 23

Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, i din närhet eller dit du ska. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 3 200 anställda samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2012 uppgick intäkterna till 3 999 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 976 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök lokalt.

Taggar: