Inbjudan till investerarträff med anledning av Eniros kontantemission

Som en del av den annonserade rekapitaliseringsplanen genomför Eniro en kontantemission av stamaktier av serie A om upp till cirka 278 miljoner kronor. Med anledning av detta bjuder Eniro in till en investerarpresentation där du som vill veta mer om kontantemissionen eller Eniros nya affärsplan, är välkommen att komma och lyssna på Eniros VD – Örjan Frid samt bolagets CFO – Fredrik Sandelin.

Presentationen kommer ge en överblick av effekterna av rekapitaliseringen, en sammanfattning av det tredje kvartalet, Eniros uppdaterade affärsplan samt bolagets strategi framåt. Du kommer även ha möjlighet att ställa frågor till Örjan och Fredrik.

Det kommer finnas möjlighet att följa presentationen via webbsändning där även presentationsmaterialet går att följa. Webbsändningen, som även kan ses i efterhand, nås på adressen

För ytterligare information om evenemanget och anmälan, gå till

Investerarträffen kommer äga rum följande tid och plats:

Onsdag 8 november klockan 18:00-19:00
GT30 – Hörsal Bond
Grev Turegatan 30

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Sandelin, CFO Eniro, tel +46 (0)8-553 310 00

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Eniro Group har omkring 1 700 anställda. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm [ENRO], med f.n. ca 14 000 aktieägare och har sitt huvudkontor i Kista, Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro samt facebook.com/eniro.

This press release is available in English at www.enirogroup.com/en/press-releases.