• Eniro/

Inbjudan till presentation av Eniros bokslutskommuniké januari-december 2014

Eniros bokslutskommuniké och delårsrapport för fjärde kvartalet 2014 kommer att publiceras klockan 08:00 den 6 februari 2015. En webbsänd telefonkonferens kommer att hållas klockan 10:00 samma dag.

Eniros VD och koncernchef Stefan Kercza och Eniros CFO Roland M. Andersen presenterar resultatet för fjärde kvartalet och besvarar frågor. Det kommer finnas möjlighet att ställa frågor via webbsändningen där även presentationsmaterialet går att följa. Webbsändningen kan ses i efterhand. För att delta i telefonkonferensen och därmed kunna ställa frågor, vänligen ring in på något av följande nummer:

SE: +46 (0) 8 56642698 eller

UK: +44 (0) 203 4281431

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt innan konferensen börjar på Eniros webbplats www.enirogroup.com under Investor Relations. På bolagets hemsida kommer även en ljudupptagning av telefonkonferensen att finnas tillgänglig.

För mer information, vänligen kontakta:
Cecilia Ketels, tf Head of Investor Relations, 46 721 572 907, email: cecilia.ketels@eniro.com

Informationen är sådan som Eniro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnas för offentliggörande klockan 08:00 den 28 januari 2015.

Eniro är ett sökföretag som aggregerar, filtrerar och organiserar lokal information. Vår tillväxt drivs av användarnas ökade mobilitet och multiscreenbeteende,  där vi ligger i framkant med moderna tekniska lösningar. I över hundra år har Eniro hjälpt människor hitta lokal information och företag att hitta kunder. Idag är det en multiscreenlösning – våra användare söker information i sin mobil, surfplatta och dator. Mobilannonsering är idag den snabbast växande delen av Eniros affär. Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, oavsett var du är eller vart du ska.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden. Bolaget har cirka 2 500 anställda och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2013 uppgick intäkterna till 3 660 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 849 MSEK. Mer än 80 procent av Eniros annonsintäkter kommer från multiscreenkanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök Lokalt.