Inbjudan till presentation av Eniros delårsrapport januari-mars 2016

Eniros delårsrapport för första kvartalet 2016 kommer att publiceras klockan 08:00 den 27 april 2016.

En webbsänd telefonkonferens kommer att hållas klockan 10:00 samma dag där VD och koncernchef Stefan Kercza och CFO Fredrik Sandelin presenterar resultatet för första kvartalet 2016. Det kommer att finnas möjlighet att ställa frågor via webbsändningen där även presentationsmaterialet går att följa. Webbsändningen, som även kan ses i efterhand, nås på adressen http://financialhearings.nu/?160427/eniro.

För att delta i telefonkonferensen och därmed kunna ställa frågor, vänligen ring in på något av följande nummer:

SE: +46 (0) 8 566 426 66 eller

UK: +44 (0) 20 300 898 15

Presentationsmaterialet kommer också att finnas tillgängligt innan konferensen börjar på Eniros webbplats www.enirogroup.com under Investor Relations. Via länk från bolagets webbplats kommer det också vara möjligt att nå webbsändningen, och när den är slut, den inspelade versionen av webbsändningen och telefonkonferensen.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Sandelin, CFO, tel: +46 (0) 72-157 29 07, e-post: ir@eniro.com

Informationen är sådan som Eniro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnas för offentliggörande klockan 08.00 den 12 april 2016.

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Med kvalitetsäkrat innehåll och bästa användarupplevelse inspirerar Eniro till lokala upptäckter och bidrar till levande närområden. Eniros innehåll är tillgängligt genom internet- och mobiltjänster, tryckta kataloger samt nummerupplysnings- och sms-tjänster. Varje vecka har Eniro Groups digitala tjänster 8,1 miljoner unika besökare som gör 14,5 miljoner sökningar. Eniro Group har omkring 2 000 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Polen. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] och har sitt huvudkontor i Stockholm. Under 2015 uppgick intäkterna till 2 438 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 383 MSEK.

Mer om Eniro på www.enirogroup.com.