Joachim Berner ny styrelseordförande i Eniro

Eniros styrelse har idag beslutat att inom sig utse Joachim Berner till ny styrelseordförande i samband med att Björn Björnsson, som enligt tidigare pressmeddelande framfört sin önskan att avgå ur styrelsen, avgår ur styrelsen per idag. Joachim Berner inträder härmed också i Eniros valberedning i egenskap av styrelsens ordförande.

Eniros styrelse kommer intill årsstämman 2018 att bestå av Joachim Berner, ordförande, Ola Salmén, Örjan Frid (VD) och Katarina Emilsson (arbetstagarledamot).

För mer information, vänligen kontakta:

Joachim Berner, styrelseordförande Eniro, tel 070 620 11 50

Eniro är ett ledande sökföretag för personer och företag i Norden. Eniro Group har omkring 1 700 anställda. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm [ENRO], med f.n. ca 14 000 aktieägare och har sitt huvudkontor i Kista, Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com, twitter.com/eniro samt facebook.com/eniro.

This press release is available in English at www.enirogroup.com/en/press-releases.