Kommuniké från extra bolagsstämma i Eniro

Eniro AB (publ) höll idag extra bolagsstämma. Bolagsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att godkänna styrelsens beslut om nyemission av stamaktier med företrädesrätt för befintliga stamaktieägare samt styrelsens beslut om konvertibelemission och övriga därmed sammanhängande förslag. Nyemissionen av stamaktier är garanterad
i sin helhet och konvertibelemissionen är placerad.

Extrastämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om:

1. ändring av aktiekapitalsgränserna i bolagets bolagsordning för att möjliggöra den föreslagna minskningen av bolagets aktiekapital,
  2. minskning av aktiekapitalet i syfte att minska aktiernas kvotvärde för att underlätta den av styrelsen beslutade nyemissionen av stamaktier med företrädesrätt för befintliga stamaktieägare,
  3. ändring av gränserna för aktiekapital och antal aktier i bolagets bolagsordning för att möjliggöra den av styrelsen beslutade nyemissionen av stamaktier med företrädesrätt för befintliga stamaktieägare, konvertibelsemissionen samt den av styrelsen föreslagna fond-emissionen,
  4. godkännande av styrelsens beslut av den 5 februari 2015 om nyemission av högst 305 642 220 stamaktier med företrädesrätt för befintliga stamaktieägare till en teckningskurs om 1,50 kronor per aktie och med den 12 mars 2015 som avstämningsdag för erhållande av teckningsrätter,
  5. fondemission för att underlätta registreringen av styrelsens förslag till beslut om minskning av aktiekapitalet, samt
  6. godkännande av styrelsens beslut av den 5 februari 2015 om riktad emission av konvertibler om totalt nominellt högst 500 MSEK.

För mer information samt bakgrund och motiv för emissionsbesluten, vänligen se bolagets pressmeddelande från den 6 februari 2015.

För mer information, vänligen kontakta:
Stefan Kercza, VD och koncernchef, tel: +46 8 553 310 00
Roland M. Andersen, Finansdirektör, tel +46 8 553 310 00
Cecilia Ketels, tf Head of Investor Relations, 46 721 572 907, email: cecilia.ketels@eniro.com

Informationen är sådan som Eniro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnas för offentliggörande klockan 11:00 den 9 mars 2015.

Eniro är ett sökföretag som aggregerar, filtrerar och organiserar lokal information. Vår tillväxt drivs av användarnas ökade mobilitet och multiscreenbeteende,  där vi ligger i framkant med moderna tekniska lösningar. I över hundra år har Eniro hjälpt människor hitta lokal information och företag att hitta kunder. Idag är det en multiscreenlösning – våra användare söker information i sin mobil, surfplatta och dator. Mobilannonsering är idag den snabbast växande delen av Eniros affär. Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, oavsett var du är eller vart du ska.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden. Bolaget har cirka 2 300 anställda och är noterat på Nasdaq Stockholm sedan år 2000. Under 2014 uppgick intäkterna till 3 002 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 631 MSEK. Mer än 88 procent av Eniros annonsintäkter kommer från multiscreenkanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök Lokalt.