Martina Smedman ny personaldirektör i Eniro

Martina Smedman har utsetts till personaldirektör i Eniro och kommer från och med tillträdet den 3 oktober att ingå i Eniros koncernledning. Martina Smedman kommer närmast från Preem, där hon har varit personaldirektör sedan 2008.

- Jag är glad över att kunna presentera Martina Smedman som vår nya personaldirektör. Hon har en bred HR-kompetens, erfarenhet från olika branscher och ett säljperspektiv som kommer vara mycket värdefullt för Eniro, säger Eniros VD Johan Lindgren.

- Jag ser mycket fram emot att börja arbeta i Eniro. Företaget befinner sig i en spännande förändringsprocess och är mycket säljfokuserat, vilket passar mig och min bakgrund, säger Martina Smedman.

För mer information:

Johan Lindgren, VD och Koncernchef, tel 08-553 311 14

Lena Schattauer, tf Chef Investor Relations, tel 070-595 51 00

Informationen är sådan som Eniro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden.

www.eniro.com

Eniro är Nordens största sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning. Bättre sökbarhet leder till bättre affärer.

Eniro har 3 700 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2010 uppgick intäkterna till 5 326 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 605 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com