Mery Blomqvist ska få fler att söka via Eniro

Eniro arbetar nu på ett nytt sätt med sin marknadsföring. Istället för stora kampanjer några gånger per år satsar bolaget numera på att ha en konstant närvaro i digitala och mobila kanaler. Ett viktigt led i denna strategi är att hela tiden testa, mäta och utvärdera kommunikationen så att Eniro snabbt vet vad som ger resultat.

- Vi sökte efter någon med erfarenhet från spelbranschen, då de ofta är mycket bra på att skapa smarta kommunikationslösningar som ger resultat. säger Eniros marknadsdirektör Cecilia von Krusenstierna. Dessutom har Mery en viktig förmåga att tänka som en schackspelare. Hon planerar hela tiden för nästa drag.

Mery har en stor erfarenhet av att lansera, etablera och utveckla digitala varumärken i Norden. Hennes fokus har varit på att driva och utveckla kundernas affär genom att identifiera nya möjligheter på marknaden.

- Jag ser verkligen fram emot att få börja jobba på Eniro som är mitt uppe i en spännande förändringsfas, säger Mery Blomqvist. Företagets nya 360-marknadsstrategi och en konstant närvaro i digitala kanaler innebär stora möjligheter att öka trafiken inom det lokala sökområdet.

Hon kommer närmast från den egna verksamheten PAM of Sweden. Tidigare har hon bland annat varit nordisk chef för Nordic Gaming Group och marknadschef & PR-ansvarig för Boss Media.

För mer information, vänligen kontakta:

Mery Blomqvist, chef marknadskommunikation, tel: 0768-533256

Cecilia von Krusenstierna, marknadsdirektör, tel: 0703-686875

Eniro är ett sökföretag som aggregerar, filtrerar och organiserar lokal information. Vår tillväxt drivs av användarnas ökade mobilitet och multiscreenbeteende, där vi ligger i framkant med moderna tekniska lösningar. I över hundra år har Eniro hjälpt människor hitta lokal information och företag att hitta kunder. Idag är det en multiscreenlösning – våra användare söker information i sin mobil, surfplatta och dator. Mobilannonsering är idag den snabbast växande delen av Eniros affär. Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, oavsett var du är eller vart du ska.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 2 000 anställda och är noterat på Nasdaq Stockholm sedan år 2000. Under 2014 uppgick intäkterna till 3 002 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 631 MSEK. Mer än 88 procent av Eniros annonsintäkter kommer från multiscreenkanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Upptäck närheten. Sök Lokalt.