Nedsättning av Eniros aktiekapital

Eniro har fått tillstånd från Bolagsverket att, i enlighet med tidigare beslut fattat på årsstämman den 25 april 2013, genomföra en minskning av Bolagets aktiekapital. Aktiekapitalet minskas från 2 529 518 504,50 kronor till 303 542 200 kronor (minskning med 2 225 976 284,50 kronor) utan indragning av aktier. Efter minskningen av aktiekapitalet, enligt ovan, kommer bolagets aktiekapital att uppgå till 303 542 220 kronor fördelat på sammanlagt 101 180 740 aktier, envar med ett kvotvärde om 3 kronor. Minskningen påverkar inte antalet aktier i Bolaget.

En nedsättning av aktiekapitalet görs för att anpassa storleken på kapitalet till en nivå som är allmänt vedertagen bland likvärdiga bolag på Stockholmsbörsen.

För mer information, vänligen kontakta:
Cecilia Lannebo, Chef Investerar Relationer, Tel: +46 722 208 277, email: cecilia.lannebo@eniro.com

Informationen är sådan som Eniro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnas för offentliggörande klockan 08:00 den 31 juli 2013.

Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, i din närhet eller dit du ska. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 3 200 anställda samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2012 uppgick intäkterna till 3 999 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 976 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök lokalt.