Nya eniro.se lanserad

Sökföretaget Eniro har lanserat en helt ny version av den lokala söktjänsten eniro.se. Eniros nya sajt presenteras samtidigt i Sverige, Finland (eniro.fi) och Danmark (eniro.dk).

Den nya tjänsten, som är egenutvecklad och som funnits i en betaversion sedan i december, ersätter Eniros tidigare söktjänster i Sverige, Finland och Danmark.

Den mest uppenbara skillnaden mot tidigare är ett nytt, modernt utseende och ett nytt formspråk. Vid användning märks att funktioner, sökkvalitet och struktur har utvecklats, integrerats och förbättrats. Den senaste tekniken ger mer exakta och relevanta träffar. Användarna får ännu bättre hjälp att hitta det de söker, även direkt på kartan.

För annonsörerna har flera förändringar införts som ger dem fler och bättre exponeringar mot användarna, exempelvis genom att det är möjligt att söka efter företag och deras produkter direkt på kartfliken. Dessutom är nya eniro.se bättre anpassad för sponsrade länkar – det annonssegment som just nu växer absolut snabbast. Alla företag kan enkelt köpa trafik till sin hemsida genom att betala för ett valfritt antal sökord som ger träffar när en besökare skriver in något av dem på eniro.se.

Reklamkampanjen, under parollen ”Nya eniro.se – nu bättre än nånsin!”, blir den största som gjorts för eniro.se sedan tjänsten lanserades 2003.

Om eniro.se

Den lokala söktjänsten eniro.se är en av Sveriges mest använda webbplatser. På eniro.se kan användarna söka efter uppgifter om 350 000 företag och deras produkter i Gula Sidorna; hämta kartor, få vägbeskrivningar och titta på flygfoton; hitta radannonser, jämföra priser och genomföra köp; få uppgifter om privatpersoner; samt använda Internets mest omfattande webbsök. Här finns även ett stort utbud av andra nyttotjänster som till exempel nyhetssök, jobbsök och en välanvänd länkguide.

Eniro.se har drygt 2 miljoner unika besökare per vecka. För aktuell statistik, se KIAindex, som ger trafikdata för annonsbärande Internetsajter: http://www.annons.se/?get=content&action=view&id=127-115

En skärmdump på sajten finns att ladda ned, se länk nedan.