Svenskarna laddar för jul med julbord och spray tan

Bland de sökningar som ökar mest på eniro.se just nu ligger julbord och spray tan i topp.

Förra månadens intresse för däckbyten fortsätter dessutom att hålla i sig både vid sökningar i mobilen och på eniro.se.

-  Förutom att hitta ett bra ställe i närheten för årets julbord så verkar många vilja bättra på sommarens solbränna eller skaffa färg inför julledighetens solsemester, säger Magdalena Bonde, VD på Eniro Sverige.

Sökningar på eniro.se som ökar mest i november

1. Julbord
2. Spray tan
3. Byggmästare
4. Däckbyte
5. Begravningsbyrå
6. Ac-gruppen
7. Avloppsspolning
8. Reklambyråer
9. Hollister
10. VVS

Sökningar som ökar mest på Eniro i mobilen i november
1. Friends arena
2. Smide
3. Däckbyte
4. Bilglas
5. Erikshjälpen
6. Hemtjänst
7. O’learys
8. Pizzerior
9. Myrorna
10. Byggfirma

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, pressansvarig Eniro: 08-553 318 18

Eniro är ett sökföretag som aggregerar, filtrerar och organiserar lokal information. Vår tillväxt drivs av användarnas ökade mobilitet och multiscreenbeteende, där vi ligger i framkant med moderna tekniska lösningar. I över hundra år har Eniro hjälpt människor hitta lokal information och företag att hitta kunder. Idag är det en multiscreenlösning – våra användare söker information i sin mobil, surfplatta och dator. Mobilannonsering är idag den snabbast växande delen av Eniros affär. Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, oavsett var du är eller vart du ska.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden. Bolaget har cirka 3 000 anställda och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2012 uppgick intäkterna till 3 999 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 976 MSEK. Mer än 80 procent av Eniros annonsintäkter kommer från multiscreenkanaler. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök Lokalt.

Taggar: