Sveriges cykelvägar behändigt i mobilen

Nästan 7 av 10 svenskar använder mobilen för karttjänster/vägbeskrivningar.  Nu finns 1 500 mil av Sveriges cykelvägar lätt tillgängliga i Eniros mobilappar.

- Nu blir det mycket enklare att upptäcka nya smultronställen när det är dags för cykelutflykt. Både cykelvägarna och närmaste restaurang i samma app, säger Mattias Wedar, VD Eniro Sverige.

Så här fungerar det:

• Gå in under ”Meny”
  • Välj Karta
  • Aktivera ”visa cykelvägar”
  • Cykelvägarna visas i blått i kartbilden

Eniro för iPhone och iPad: http://itunes.apple.com/se/app/id284967245?mt=8

Eniro för Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eniro

Cykelvägarna finns även på www.eniro.se

För mer information kontakta:

Eva Ernfors, pressansvarig Eniro: 072-728 73 23

Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, i din närhet eller dit du ska. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning.

Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 3 200 anställda samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2012 uppgick intäkterna till 3 999 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 976 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök lokalt.

Taggar: