Enkelrum lanserar ”Attefallshus” på 25 kvm

Report this content

Hustillverkaren Enkelrum lanserar nu komplementbostadshuset (Attefallshus) E25. Det nya huset, helt anpassat till de nya reglerna för komplementhus*, levereras vinterbonat komplett med kök och badrum. Enkelrums nya E25 levereras med lastbil och lyfts på plats med kran. Efter installationen av vatten och avlopp är huset klart för inflyttning.

Enkelrum startade en gång med mindre färdigbyggda friggebodar, ett koncept som visat sig mycket framgångsrikt och uppskattat. Enkelrum är idag en ledande tillverkare av färdigbyggda komplementhus och friggebodar på upp till 30 kvm.

–     De senaste åren har vi sett en ökad efterfrågan på större komplementhus, färdigutrustade med både med kök och badrum, säger Jörgen Axelson på Enkelrum. Vår nya Attefallsmodell, E25, på 25 kvm är givetvis extra intressant då huset kan sättas upp på tomten utan bygglov om den nya bygglovsregeln träder i kraft.

Företaget har produktionen igång på E25 Attefallshus och kan leverera huset redan inom 6 veckor. Enkelrums komplementhus kan användas för uthyrning, till tonårsbarnen, som poolhus, ateljé eller kontor.

Jörgen fortsätter:

–     Eftersom vi bygger varje hus efter beställning kan våra kunder vara med och påverka hur inredningen ska se ut, exempelvis hur innerväggar, kök och badrum ska placeras. Flexibiliteten uppskattas av våra kunder precis som den smakfulla designen och alla fina detaljer.

Ett riktigt Attefallshus

Enkelrum E25 uppfyller kraven för ett komplementhus som förväntas gälla from 2 juli, 2014. Huset har ljusinsläpp från alla väderstreck och levereras med 3-glasfönster med ramar i trä, massiva furugolv, komplett elinstallation, belysning med infällda spotlights in- och utvändigt som styrs av dimmers.

–     Vi har lång erfarenhet av att leverera nyckelfärdiga komplementhus och har redan levererat ett antal hus på 25 kvm, säger Jörgen Axelsson. Oavsett hur det går med de nya ”Attefallssreglerna” så räknar vi med en ökad försäljning av färdigbyggda komplementhus.

Enkelrums komplementhus och friggebodar byggs färdiga på ett snickeri i Åkersberga och levereras till kund med lastbil och lyfts på plats med kran. Som kund har man, med Enkelrums koncept, kontroll på totalkostnaden. Det blir inte några jobbiga överraskningar och man kan flytta in med en gång.

Mått: 3,5 m x 7,5 m, högsta yttre takhöjd 3,20 m, inre takhöjd 2,40 - 2,70 m

Komplett kök och badrum
Färdigmålat och isolerat
3-glasfönster från Traryd
Massiva furugolv
Liggande finsågad råspontpanel på väggar och tak
Pris E25 komplett (inkl. kök, badrum och standardfrakt): 435 000 kr inkl. moms

För mer information om E25 Attefallshus se

Bilder på Enkelrum E25 finner du längre ner i pressmeddelandet

* Regeringens överlämnar i dagarna propositionen ”Nya åtgärder som kan genomföras utan krav på bygglov” till riksdagen. Ett av förslagen i propositionen är möjligheten att bygga ett 25 kvadratmeter stort komplementbostadshus - ofta benämnt "Attefallshus" - på tomten utan att behöva söka bygglov. Beslut tas i riksdagen under våren och de nya reglerna väntas träda i kraft från och med 2 juli 2014.

Jörgen Axelson
E-post: jorgen.axelson@enkelrum.se

Peter Stopp
E-post: peter.stopp@enkelrum.se
Mobil: 0708-790 490

Om Enkelrum

FRIGGEBOD OCH KOMPLEMENTHUS FÖR ÅRET RUNT-BRUK, FÄRDIGT ATT LYFTA PÅ PLATS!

Enkelrum är en smart och välbyggd året runt lösning för dig som vill ha det lilla extra, som gillar god design, fina detaljer och hållbara material. Och vill ägna din dyrbara fritid åt annat än gör-det-själv projekt hemma i trädgården.2006 levererades det första Enkelrummet E10 i dåvarande friggebodstorleken 10 kvm. Vi har nu många års erfarenhet och utveckling av våra Enkelrumsmodeller.

Enkelrum levereras helt färdigbyggt i friggebodstorlekarna 10 och 15 kvm, 20 kvm och den nya storleken för komplementbostadshus på 25 kvm. Leverans sker med kranbil och lyfts på plats direkt i din trädgård. Du kan flytta in direkt.

Vi kan också montera ditt Enkelrum på plats om du vill ha det långt in på tomten eller på en ö.

Taggar:

Citat