Snabbväxande Ingo.se nu Sveriges bästa dataspelsbutik på nätet

Snabbväxande Ingo.se nu Sveriges bästa dataspelsbutik på nätet I slutet av september 1999 öppnade Enlight Interactive AB tillsammans med Spray Ingo.se, Sveriges största handelsplats för data- och tv-spel på Internet. Enligt Aftonbladet IT är Ingo.se Sveriges bästa näthandelsplats för dataspel. I senaste numret av tidningen jämför man olika shoppingsajter för dataspel och Ingo.se får bäst betyg. Det är framförallt det stora utbudet och den lättnavigerade sajten som uppskattas i testet. Ingo.se öppnade i september förra året och är den svenska spelbutik på Internet som har det största utbudet av dataspel. Det som framförallt utmärker Ingo.se är att man riktar sig till såväl vana spelare som de som ännu inte har sett tjusningen med dataspel. I dag erbjuder sajten mer än 1500 olika dataspel för alla smaker. - Vi erbjuder dataspel som passar såväl den inbitne spelaren som de som aldrig har provat spela dataspel. Alltfler får också upp ögonen för hur roligt det är med dataspel och spelandet sprider sig till nya grupper, säger Anders Bergtoft, VD för Ingo.se. www.enlight-interactive.com För ytterligare information kontakta: Pelle Tornell, VD , Enlight Interactive AB, tel 08-597 961 50, jonas.ryberg@enlight-interactive.com Anders Bergtoft, VD, ingo.se, tel 08-545 898 40, GSM 0708-576 260, anders@ingo.se eller titta på http://www.ingo.se/press där finns även bilder. Ingo.se i korthet Ingo.se erbjuder marknadens bredaste sortiment av data- och tv-spel och har idag cirka 1500 spel, spelkonsoler och tillbehör från ett 30-tal leverantörer. Spelkategorierna varierar från ren action till lek&lär för barn och kunskapsspel för vuxna. Huvuddelen av produkterna kan levereras inom 48 timmar. Betalning sker via faktura eller antingen genom kredit eller betalkortslösning via VerifyEasy eller genom direktbetalning från SEB, Nordbanken eller Föreningssparbanken. Ingo.se ägs till lika delar av Spray och Enlight Interactive. Enlight Interactive i korthet Enlight Interactive är Nordens ledande företagsgrupp inom lärande och underhållning via Internet och andra interaktiva medier. Enlight Interactive är Stockholmsbörsens enda bolag inom den snabbväxande marknaden för interaktivt lärande, e-learning. I samband med börsintroduktionen genomfördes en nyemission för att bland annat öka satsningen på Web-baserade system för lärande i företag och e-commerce. Enlight Interactive är verksamt inom affärsområdena Consumer Software och Web Learning Systems. Inom Consumer Software utvecklas, utges och distribueras interaktivt lärande och underhållning för hem och skola. Enlight Interactive är marknadsledare i Norden på utgivning av cd-rom och kunskapsprogram till konsumenter. I Sverige är marknadsandelen 40% på totalmarknaden och över 70% inom kunskapssegmentet. Inom affärsområdet Consumer Software finns dotterbolagen Levande Böcker, IQ Media och Ingo.se (ägt till 50%), en webbutik för försäljning av programvara till konsumenter. Inom affärsområdet Web Learning Systems utvecklas Web-baserade datasystem, produkter och tjänster som stödjer lärande och utbildning i organisationer och företag. Enlight Interactive har idag Nordens mest kompletta system för Web-baserad utbildning. Inom affärsområdet Web Learning Systems finns dotterbolagen Infinity Learning Systems, Eld Interaktiv Produktion, Ilearn samt Svenska Test och Kunskapsmätningar. Till de största kunderna hör Telia, Scandic Hotels och Office-kedjan. Under 1998/99 omsatte Enlight 228 MSEK med ett rörelseresultat om 4,0 MSEK. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000321BIT01030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000321BIT01030/bit0002.pdf