Enlight tecknar första avtalet kring test och certifiering utanför Europa

Enlight tecknar första avtalet kring test och certifiering utanför Europa Enlight har tecknat avtal med Australian Computer Society (ACS) om leverans av en komplett lösning för test och certifiering online för det Internationella datakörkortet, ICDL, till Australien, Nya Zeeland, Fiji & Papua Nya Guinea. Enlight kommer att leverera test- och certifieringstjänsterna genom lokala återförsäljare. Utanför Europa kallas ECDL (European Computer Driving Licence) för ICDL (International Computer Driving Licence). ICDL/ECDL är en internationellt erkänd standard för certifiering av kunskap för datoranvändare. Avtalet med den Australiensiska Dataföreningen om tester och certifieringar online kring ECDL/ICDL är Enlights första utanför Europa. För Enlight genomförs försäljningen av produkter på de Australiensiska/Nya Zeeländska marknaderna i samarbete med lokala återförsäljare och genererar därför inga stora omkostnader. - Detta är ett bevis på behovet av att höja stora befolkningsmängders generella IT kunskap, som att bli bättre på ordbehandling, Internet m.m är ett globalt behov och att Europa tack vare ECDL här ligger ett steg före, säger Urban Doverholt VD på Enlight AB. IDCL stöttas av såväl den Australiensiska som den Nya Zeeländska dataföreningen. Vår ledande position i Europa har lett till efterfrågan på våra lösningar även utanför Europa. www.enlight.net För ytterligare information vänligen kontakta: Urban Doverholt, VD Enlight AB, +46 8-597 960 00 Enlight i korthet Enlight är Europas ledande företag inom test och certifiering online. Affärsidén är att förenkla och förkuliga din personliga och professionella utveckling, genom att leverera onlinelösningar för kvalitetssäkrat lärande. Enlight har idag medarbetare i Sverige, Holland, Belgien, Tyskland och Storbritannien. Bolaget var det första som börsnoterades i Europa inom den snabbväxande marknaden för interaktivt lärande. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/12/20011012BIT00110/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/12/20011012BIT00110/bit0001.pdf