Österrikes Dataförening väljer Enlight

Österrikes Dataförening väljer Enlight -Enlights ledande position i Europa stärks ytterligare Den Österrikiska operatören för det europeiska datakörkortet (ECDL) -Österreichische Computer Gesellschaft (OCG)- har valt Enlights online lösningar för testning och certifiering. ECDL är Europas största IT- användarcertifiering och Enlights lösning kommer att användas för leverans och hantering av certifieringsprocessen vid de Österrikiska testcentra. ECDL har framgångsrikt drivits i Österrike sedan 1997 men testningen har tidigare skett med manuella metoder. Det nya avtalet med Enlight gör det möjligt för alla testcentra i Österrike att hantera höga testvolymer effektivt genom automatiserad testning online. "Österrike är ett av de länder där ECDL nått längst. Därför är sammarbetet med OCG extra roligt. Vårt avtal betyder också att vårt system nu används i alla tyskspråkiga länder. Det är ytterligare en milstolpe för vår ledande position inom test och certifiering online." Säger Urban Doverholt, VD Enlight AB. www.enlight.net För ytterligare information var god kontakta: Urban Doverholt, VD Enlight AB, 08-597 960 00 Enlight är Europas ledande företag inom test och certifiering online. Affärsidén är att förenkla och förkuliga din personliga och professionella utveckling, genom att leverera onlinelösningar för kvalitetssäkrat lärande. Enlight levererar idag lösningar till kunder i Tyskland, Storbritannien, Irland, Holland, Belgien, Sverige, Norge, Danmark, Australien, Nya Zeeland, Schweiz, Liechtenstein och Österrike. Österrikiska Dataföreningen, OCG är den nationella operatören för ECDL i Österrike. OCGs mål är att främja tvärvetenskaplig användning av informationsteknologi för att uppnå positiva effekter för individen och på alla nivåer i samhället. OCG är medlem i ett flertal internationella föreningar såsom IFIP, Cepis och ACM. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/08/20020308BIT00030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/08/20020308BIT00030/wkr0002.pdf