Enrads aktie handlas på AktieTorget från och med idag den 24 juli

Enrad AB:s aktie kommer att handla på AktieTorget från och med idag måndag den 24 juli 2017. Aktien kommer att handlas under beteckningen ENRAD och har ISIN-kod SE0009994858.

Enrad AB genomförde under juni månad en nyemission som tillförde bolaget 11,2 MSEK före emissionskostnader som uppgick till cirka 0,9 MSEK. Genom den lyckade emissionen har bolaget säkerställt resurser för ytterligare satsningar på marknadsföring och försäljning av sina miljövänliga kyl- och värmesystem som ger livsmedelsbutiker och fastighetsägare väsentliga energibesparingar genom den egenutvecklade varvtalsstyrningen av kompressorerna i anläggningarna.

Efter slutlig registrering av emissionen ökar antalet aktier med 2 000 000 stycken till 5 213 600 aktier och aktiekapitalet ökar med 1 000 000 kronor till 2 606 800 kronor. Kvotvärdet är 0,50 kronor per aktie.

Enrad AB:s halvårsrapport kommer att offentliggöras måndagen den 28 augusti 2017.

VD, Enrad AB

Kort om Enrad

Enrads affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja miljövänliga energilösningar samt installation. Energilösningarna är fokuserade på applikationer inom fyra segment, butikskyla, komfortkyla, processkyla och värmepumpslösningar riktat mot livsmedelsbutiker, serverhallar och flerfamiljshus samt kommersiella fastigheter.