Årets studentföretagare gör bokföring enkelt för alla: vinner 150 000 kr

Vera Antonov, grundare Bfree och student vid Linköpings universitet, är Årets studentföretagare 2017. Förstapriset är 150 000 kronor och en plats i den internationella finalen i Frankfurt, Tyskland.

Juryns motivering löd: ”För ett stort samhällsengagemang och med uthållighet och viljestyrka sänker du trösklar för företagande genom innovativ programmering. Du har en vision mot 2020 när du springer över målsnöret i bokföringens maraton”.

- Det betyder extremt mycket för mig, jag brinner för att göra bokföring tillgängligt för alla. Det ger en fantastisk skjuts på min entreprenörsresa, säger Vera Antonov.

För intervjuer kontakta: Vera Antonov , 0739-829 313

----------------

Årets studentföretagare är en tävling för studenter på kandidatnivå (undergraduate, bachelor) som vid sidan av studier på universitet eller högskola äger och driver företag. Tävlingen syftar till att uppmärksamma och premiera dessa entreprenöriella och kreativa personer. Årets studentföretagare är en del av den internationella tävlingen Global Student Entrepreneur Awards (GSEA).

Tävlingen är uppdelad i två delar, dels regionala uttagningar i deltagarländerna under 2016/2017, dels en internationell final den 27-29 april 2017 i Frankfurt, Tyskland.

Den svenska uttagningen, Årets studentföretagare, arrangeras av Entreprenörskapsforum och Tillväxtverket. Triton Advisers (Sweden) AB är sponsor.

Finalen, GSEA, arrangeras av Entrepreneur’s Organization (EO). Läs mer om GSEA på www.gsea.org .

Vera Antonov, grundare Bfree och studerande Linköpings universitet
Det betyder extremt mycket för mig, jag brinner för att göra bokföring tillgängligt för alla. Det ger en fantastisk skjuts på min entreprenörsresa.