Bättre regelverk – hur är det möjligt?

Hur skapas effektiva regelverk och styrmedel? Vilka ramverk och institutioner krävs för att leda det politiska systemet framåt? Vilka utmaningar och avvägningar måste göras? Entreprenörskapsforum och Näringslivets Regelnämnd, NNR, arrangerar ett lunchseminarium den 12 januari med professor  Cass Sunstein  om dessa frågor.

Cass Sunstein är professor vid Harvard Law School och var tidigare rådgivare åt president Obama genom sin roll som chef för vita husets Office of Information and Regulatory Affairs (OIRA). Han har därtill skrivit otaliga böcker inom en rad olika frågeställningar kopplat till juridik och ekonomi.

Vid seminariet kommer Cass Sunstein att berätta om sina erfarenheter från tiden som chef på OIRA och arbetet för att skapa kostnadseffektiva regelverk, regelförbättringar och betydelsen av institutionernas utformning för detta arbete.

Medverkar som kommentatorer gör:
Anna Breman , chefekonom Swedbank
Niklas Johansson , statssekreterare hos närings- och innovationsminister Mikael Damberg
Mats Persson , ekonomisk-politisk talesperson Liberalerna (L) medverkar som kommentatorer.

OBS! Seminariet hålls på engelska.

När, var, hur?
När?  Torsdagen den 12 januari 2017. Kaffe och lunchmacka serveras från kl. 11.30.
Var?   Finlandshuset , Snickarbacken 4, Stockholm.
Hur?  Anmäl dig till Pernilla Heed , kommunikatör Entreprenörskapsforum.

Pernilla Heed
Kommunikatör