Joachim Ronneback Thomson utsedd till Årets studentföretagare

Entreprenörskapsforums och Tillväxtverkets pris Årets Studentföretagare 2013 tilldelas Joachim Ronneback Thomson med företaget Live+ i Stockholm. Prissumman är på 50 000 kronor. Juryns motivering lyder ”För sann entreprenörsanda och värderingar som genomsyrar företaget och entreprenörskapet. Företaget drivs av en idéspruta, är byggt på många ben, har kommit en bit på väg och har goda framtidsutsikter.”

Live+ AB är verksamt inom e-handel, konsulting och introducerar marknadsför samt distribuerar varumärken som vill etablera sig på den nordiska marknaden, bl a TRX och Adonit. Företaget driver även Campusstore.se.

-         Det här är en stämpel på att jag gör någonting bra. Priset kan göra det lättare för mig att få riskkapital. Jag ska ge allt i USA, säger Joachim Ronneback Thomson.

Årets Studentföretagare är en tävling för studenter som jämte studier på universitet eller högskola äger och driver företag. Årets studentföretagare är en del av den internationella tävlingen Global Student Entrepreneur Awards (GSEA). Den svenska uttagningen arrangeras av Entreprenörskapsforum och Tillväxtverket. Priset är på 50 000 kronor och delas ut årligen. Mer information finns på http://entreprenorskapsforum.se/priser/arets-studentforetagare/ .

Vinnare i Årets Studentföretagare: Joachim Ronneback Thomson, Live+ AB, mobil: 0765-88 88 10, www.liveplus.se .

För information om tävlingen: Britt-Marie Nordström, Entreprenörskapsforum, 070-562 96 33 britt-marie.nordstrom@entreprenorskapsforum.se

Det här är en stämpel på att jag gör någonting bra. Priset kan göra det lättare för mig att få riskkapital. Jag ska ge allt i USA!
Joachim Ronneback Thomson