Kvalitet i välfärden, kapitalförsörjning och filantropi – välkommen till Entreprenörskapsforum i Almedalen

Entreprenörskapsforums tre seminarier under årets almedalsvecka i Visby handlar om upphandlingar och kundval i välfärden, kapitalförsörjning samt filantropi och finansiering av kultur.  Dessutom medverkar Entreprenörskapsforums forskare på nio seminarier i andra arrangörers regi.

Onsdag kl. 08.30-10.00: Hur får vi kvalitet i välfärden? Med Lars Strannegård, professor, prorektor och tf vd, Handelshögskolan IFL, Anders Wennerberg, Nordic Market Access & Strategic Affairs Manager, Johnson & Johnson, Anders Wijkman, tidigare utredare, Upphandlingsutredningen, m fl. Var? Sal Viklau, Wisby Strand Congress & Event, Donnersgatan/Strandvägen. Arr: Uppdrag Välfärd.

Torsdag kl. 09.00–10.00: Riskkapitalfond, personaloptioner och investeraravdrag - Hur löser vi kapitalförsörjningen i de svenska (små)företagen? Fredrik Arnander, VD Keybroker Group, Joachim Hoegh-Krohn, VD Argentum, Ingela Nylund-Watz, riksdagsledamot (S), Mats Odell, ordförande Näringsutskottet (KD), och Anna Söderblom, ekon dr Handelshögskolan i Stockholm m fl. Var? Best Western Strand Hotel, Strandgatan 34, Visby.

Torsdag kl. 11.00–12.00: Filantropi – framtidens finansiering av kultur? Med Isak From, riksdagsledamot (S), Bo-Erik Gyberg, ordf och rektor, Kulturbryggan och Stockholms dramatiska högskola, Hans Peter Larsson, skattejurist och partner, PwC, Mikael Oscarsson, riksdagsledamot (KD), Anne Holm Rannaleet, direktör, IK Aid and Relief Enterprise Ltd m fl. Var? Best Western Strand Hotel, Strandgatan 34, Visby. Arr: Entreprenörskapsforum och Kulturbryggan.

Entreprenörskapsforums VD Pontus Braunerhjelm, även professor KTH, och forskningsledarna Johan Eklund, även docent JIBS och Johanna Palmberg, även ekon dr KTH, medverkar i nio seminarier i andra arrangörers regi. Läs mer om dessa liksom fullständiga beskrivningar av ovanstående seminarier på Entreprenörskapsforums webbplats.