Pressinbjudan: En innovationspolitik för framtiden

Torsdagen den 28 november arrangerar Entreprenörskapsforum ett seminarium kring OECDs utvärdering av Sveriges innovationssystem och policy. Hela OECDs författarteam är på plats för att presentera rapporten och diskutera Sveriges innovationspolitiska utmaningar tillsammans med Ola Asplund, IF Metall, Mats Odell, näringsutskottet KD), Margareta Norell Bergendahl, KTH och IVA, Jens Spendrup, Spendrups och Åsa Söderström Jerring, styrelseproffs.

Inför valet 2014 arrangerar Entreprenörskapsforum en seminarieserie med fokus på innovation och innovationspolitik. I serien lyfts frågor om Sveriges konkurrenskraft och innovationsstyrka och idéer för framtidens innovationspolitik.

Medverkar vid seminariet gör:
Rapportförfattarna från OECD:
Gernot Hutschenreiter
Michael Keenan
Alistair Nolan
Michael Stampfer
Ola Asplund, utredningschef IF Metall
Mats Odell (KD), ordförande i Näringsutskottet
Margareta Norell Bergendahl, professor KTH och vice preses, IVAs Presidium
Jens Spendrup, styrelseordförande Spendrups
Åsa Söderström Jerring, styrelseproffs och ledamot IVA
Pontus Braunerhjelm, vd Entreprenörskapsforum och professor KTH, modererar

OECD-rapporten för nedladdning >>

När: torsdagen den 28 november 2013, kl. 09.00-11.30.
Var: 7A Strandvägen, Strandvägen 7A, Stockholm.
Anmälan: Mejlas till Pernilla Norlin, 070-144 55 64.
Mer information finns på Entreprenörskapsforums webbplats.