Pressinbjudan: Riskkapital efter krisen – om affärsänglar och kapitalförsörjning i små företag

Entreprenörskapsforum och STING bjuder in till ett seminarium om finansiering och kapitalförsörjning av små och nya företag. Teori och praktik varvas när Sofia Avdeitchikova, Lunds universitet, och Gustav Martinsson, SIFR, KTH och CESIS, presenterar den senaste forskningen på området samt diskuterar praktiska erfarenheter med Niss Jonas Carlsson, Brainglass, och Maria Nilsson, STING.

På seminariet diskuteras:

• Hur påverkas innovation hos företag som har svårt att få extern finansiering?
  • Hur ser riskkapitalförsörjningen ut efter den ekonomiska krisen?
  • Hur kan nystartade teknikbolag snabbare nå sina marknader?
  • Hur kan tillgången till riskvilligt kapital för unga små och medelstora företag öka?

Medverkar gör: Sofia Avdeitchikova, forskare vid CIRCLE, Lunds universitet, Niss Jonas Carlsson, VD BrainGlass, Gustav Martinsson, gästforskare på Institute For Financial Research (SIFR), KTH och CESIS, och Maria Nilsson, ansvarig STING Business Angels.

När? Måndagen den 18 april kl 15.00–17.00 med efterföljande mingel.

Var? Entreprenörskapsforum, Södra kungstornet, Kungsgatan 33, Stockholm.

Hur? Anmälan till pernilla.norlin@entreprenorskapsforum.se, 070-144 55 64.

Pernilla Norlin, kommunikationschef, Entreprenörskapsforum, 070-144 55 64, pernilla.norlin@entreprenorskapsforum.se