Pressinbjudan: Välfärd utan vinster?

Hur inverkar vinstmotivet på verksamheter inom välfärdssektorn och hur stora är vinsterna? Det är frågor som Annie Lööf, Rune Andersson, Ulrika Lorentzi och Britta Wallgren m fl diskuterar på Entreprenörskapsforums frukostseminarium om vinster i välfärden onsdagen den 22 mars.

På seminariet presenteras en SIFO-undersökning om svenskarnas inställning till vinster inom välfärdssektorn. Dessutom diskuteras:

Hur stora tror svenskarna att vinsterna är? Hur stora är de egentligen? Hur påverkas opinionen?
       Finns det skäl till att tro att vinstsyftande aktörer agerar bättre eller sämre än andra?
       Vad betyder konkurrens för kvaliteten i svensk välfärd?

Medverkande:
Rune Andersson , Mellby gård
Ulrika Lorentzi,  Utredare LO
Annie Lööf , partiledare Centerpartiet
Toivo Sjörén , opinionschef SIFO
Britta Wallgren , vd Capio S:t Görans Sjukhus

Medverkar gör även Johan Eklund , vd Entreprenörskapsforum och professor BTH och JIBS och  Pontus Braunerhjelm,  forskningsledare Entreprenörskapsforum och professor KTH.

Läs mer om seminariet.

När?
Onsdag den 22 mars kl. 08.00-09.30. Registrering och frukost från kl. 07.30.
Var? Entreprenörskapsforum, Grevgatan 34, 3 tr, Stockholm.
Anmälan: Till Pernilla Norlin , 070-144 55 64.

Vice vd och kommunikationschef