Pressinbjudan: Entreprenörskap är något alla kan lära sig!

Den 17 oktober håller professor Saras D Sarasvathy , University of Virginia, årets Swedish Schumpeter Lecture på temat Two Decades of Effectuation Research: Implications for Entrepreneurship and Economic Development Policy . Hon är mest känd för att ha utvecklat ”effectuation” som handlar om hur entreprenörer fattar beslut och använder sina resurser. Framtiden kan skapas och kontrolleras genom våra handlingar och beslut.

De senaste två decennierna har över 200 studier genomförts på hur företagare, chefer, investerare och andra tillämpar effectuation. Vid föreläsningen berättar Sarasvathy bl a om betydelsen av detta växande forskningsfält för beslutsfattare som vill stötta ett mer entreprenöriellt näringsliv.

Läs mer om Sarasvathy HÄR

Kommenterar gör årets entreprenör  Cecilia Bergh , grundare och koncernchef Mando Group och  Magnus Henrekson , professor och vd IFN. Moderator är  Johan Eklund , vd Entreprenörskapsforum och professor JIBS.

När? Måndagen den 17 oktober kl 15.30–17.00 med efterföljande mingel. Kaffe och registrering från kl 15.00.
Var?   Spårvagnshallarna, Birger Jarlsgatan 57 A , Stockholm
Hur?  Anmäl dig till via mail till Pernilla Heed

OBS!  Seminariet hålls på engelska.

Läs mer om Swedish Schumpeter Lectures HÄR

Pernilla Heed