Avtal undertecknat i Japan

Envirologic AB har idag undertecknat nytt distributörsavtal med Nakajima Seisakusho.

På Svenska Ambassaden i Tokyo undertecknades idag på förmiddagen avtal mellan Envirologic AB och Nakajima Seisakusho Co, Ltd. Undertecknandet övervakades bl. a. av Sveriges landsbygdsminister Sven-Erik Bucht och vår svenska ambassadör i Japan, Magnus Robach.

Avtalet är en följd av tidigare tecknad avsiktsförklaring och ett viktigt led i de båda företagens ambitioner om fördjupat samarbete.

-Avtalet är ett mycket viktigt steg för Envirologic, förutom att det sätter ett högt fokus på försäljningssamarbetet kommer utvecklingsarbetet att fördjupas. Ceremonin på Svenska Ambassaden i Tokyo var väldigt lyckad där landsbygdsministern uppmärksamhet var oerhört uppskattad vid undertecknandet säger Jan Sandberg, VD för Envirologic AB.

(se bild i bifogad pdf)

Jan Sandberg och Kimitada Nakajima skakar hand efter undertecknandet under överinseende av landsbygdsminister Sven-Erik Bucht.

Envirologic är ett miljövårdsföretag och en ledande global leverantör av automatiserade tvättlösningar för svåra arbetsmiljöer. Envirologic har utvecklat och patenterat bland annat en tvättrobot som hjälper kunderna att på ett kostnadseffektivt sätt, skapa rena och hygieniska miljöer utan att äventyra hälsan hos de anställda. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder Envirologic flexibla, helintegrerade tvättlösningar och den service som krävs för problemfri drift. Envirologic grundades 1999 och är ett publikt aktiebolag (XSAT: ENVI) med verksamhet i 18 länder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Envirologic AB har sin verksamhet i Uppsala.

Om Nakajima Seisakusho

Nakajima Seisakusho Co, Ltd är ett familjeföretag som drivs i tredje generationen. Nakajima tillverkar och säljer utrustning till djurproducenter i Japan och är en av Japans största och mest framgångsrika leverantör av teknisk utrustning till djurhållning och köttproduktion.

Mer information finns på www.envirologic.se

kontakta Jan Sandberg via jan.sandberg@envirologic.se