Första leverans av EVO Cleaner

Leveranser av EVO Cleaner har startats.

I fredags var det premiär för leverans av EVO Cleaner. Den första att börja köra med nästa generations tvättrobot är Göran Gustavsson, grisproducent i Kumla. Leveransen övervakades av bl.a. Envirologic’s VD Jan Sandberg och styrelseordförande Leif Glantz.
Vid installationen, som till största delen gjordes av kunden själv, bekräftades de stora tidsvinster som noterades vid testet i Frankrike. Göran, som tvättat med Clever Cleaner sedan 2004, blev mycket nöjd med den prestanda som hans nya robot visade prov på.

Ytterligare leveranser kommer att göras under de följande veckorna med främsta syfte att få in erfarenhet från användarna. Samtliga dessa kunder har lång erfarenhet av att använda tvättrobot och deras synpunkter och kritik kommer att vara oerhört värdefull för färdigställandet av användargränssnittet.
Den milstolpe som passerats i och med att leveranserna startat ses av Envirologic’s ledning som ytterst viktig för försäljningen. Nu kan en fungerande produkt visas och demonstreras, vilket kraftigt förenklar våra säljares arbete.

Envirologic är ett miljövårdsföretag och en ledande global leverantör av automatiserade tvättlösningar för svåra arbetsmiljöer. Envirologic har utvecklat och patenterat bland annat en tvättrobot som hjälper kunderna att på ett kostnadseffektivt sätt, skapa rena och hygieniska miljöer utan att äventyra hälsan hos de anställda. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder Envirologic flexibla, helintegrerade tvättlösningar och den service som krävs för problemfri drift. Envirologic grundades 1999 och är ett publikt aktiebolag (XSAT: ENVI) med verksamhet i 18 länder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Envirologic AB har sin verksamhet i Uppsala.

Mer information finns på www.envirologic.se

kontakta Jan Sandberg via jan.sandberg@envirologic.se

eller per telefon 018-39 82 30