Envirotainer flyttar till nya lokaler i Upplands Väsby och Rosersberg

Envirotainer flyttar i juni 2013 sitt huvudkontor till mer ändamålsenliga lokaler i Upplands Väsby utanför Stockholm. Företagets kraftiga expansion har lett till att bolaget vuxit ur sina befintliga lokaler och de nya lokalerna ska göra det möjligt för Envirotainer att möta framtida tillväxt. Flytten kommer även stärka bolagets varumärke samt dess attraktionskraft som arbetsgivare och därmed öka möjligheterna att rekrytera kompetent personal.

Envirotainer är en världsledande aktör inom temperaturreglerade flygtransporter med verksamhet i samtliga världsdelar och med huvudkontor och tillverkning i Sverige. Flytten från nuvarande lokaler i Lagga Marma utanför Knivsta till modernare och större lokaler i ett mer centralt läge är en satsning på framtiden där ambitionen är att bli ett center för expertis och branschledande utveckling. Produktion och Forskning & Utveckling kommer att flytta till lokaler i närliggande Rosersberg efter sommaren 2013.

– Den primära anledningen till att vi flyttar är att vi efter en snabb expansion har vuxit ur tidigare lokaler och har ambitionen att fortsätta växa. Vi vill också använda lokalerna för att stärka vårt varumärke både som arbetsgivare och gentemot våra kunder. När man kliver in genom våra dörrar ska det kännas att man har kommit till det globala, marknadsledande företag vi är, säger Gustaf Ljunggren, VD på Envirotainer.

Presskontakt:

Marketing, Envirotainer
marketing@envirotainer.com

Envirotainer
är världsledande inom säkra kyltransporter, främst inom läkemedels- och bioteknikindustrin. Företaget tillverkar och hyr ut aktivt temperaturreglerade containerlösningar för flygtransport. Envirotainer verkar genom ett öppet, globalt nätverk av flygbolag och logistikpartners. Företaget finns representerat i nära 50 länder runt om i världen med huvudkontor i Lagga Marma utanför Stockholm. http://www.envirotainer.com/

Taggar: