Episurf Medical utser Dr Michael Manley till speciell strategisk rådgivare för USA strategin

Episurf Medical (NASDAQ: EPIS B) meddelar idag att Dr Michael Manley har utsetts till speciell rådgivare i syfte att stötta bolaget i dess strategi för den amerikanska marknaden.

Professor Leif Ryd, Senior medicinsk rådgivare till Episurf Medical säger: ”Michael Manley har varit verksam inom den ortopediska industrin i ledande forsknings- och utvecklingscentrerade befattningar under mer än 30 års tid. Han kan varje del av implantatortopedin på sina fem fingrar.”

Dr Manley har arbetat med Stryker Orthopaedics sedan 1987 och var Chief Scientific Adviser till december 2016 och är fortsatt konsult till bolaget inom vissa områden. Efter tre årtionden har Dr Manley omfattande erfarenhet från områden såsom kliniska studier, regulatoriskt arbete och regulatoriska processer samt från forsknings- och utvecklingsarbete.

Pål Ryfors, vd Episurf Medical säger: ”Vi formerar laget för nästa steg på vår USA strategi, och vi är enormt tacksamma för möjligheten att få arbeta tillsammans med Dr Manley, och hans bakgrund och erfarenheter är i en klass för sig. Han kommer arbeta tätt tillsammans med Episurf-teamet i detta viktiga strategiska steg av utvecklingen av vårt företag."

Denna information är sådan information som Episurf Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 08.30 den 7 juni 2017.