Kliniska resultat för Episealer® presenteras vid tysk klinisk kongress

Episurf Medical (NASDAQ: EPIS B) meddelar idag att den vetenskapliga sammanfattningen ”Framgångsrika kliniska resultat med en patientspecifik protes för behandling av fokala broskskador i knäleden” av Dr. med. Johannes Holz et al. kommer presenteras vid årskongressen för EKB2019 (Endoprothetikkongress Berlin). Kongressen arrangeras i Berlin, Tyskland, den 14-16 Februari 2019. Sammanfattningen behandlar interimsresultat från en europeisk multicenterstudie av knäimplantatet Episealer®. Dr. med. Holz från OrthoCentrum Hamburg, Tyskland, summerar resultaten med orden “Studien visar mycket goda kliniska resultat vid behandling av fjärde gradens kondrala och osteokondrala symptomatiska skador på femorala kondylerna och i trochlea med en ny patientspecifik miniprotes och individanpassade operationsinstrument”.

”Vi uppskattar intresset för våra kliniska resultat från uppföljning av patienter som erhållit Episealer®-implantat. Resultaten visar höga patientrapporterade resultat och låg revisionsfrekvens. Våra användare rapporterar fortsatt positiva resultat och bekräftar behandlingsgapet”, säger Pål Ryfors, vd Episurf Medical.