Epsilon blir prioriterad leverantör för Vattenfall

Report this content

Konsultföretaget Epsilon har tecknat ett långsiktigt avtal med Vattenfall och är nu prioriterad leverantör av konsulttjänster på riksnivå. Ramavtalet gäller 2009-2010. Uppdraget innebär att leverera tekniska konsulttjänster inom Kärnkraft, Vindkraft och Vattenkraft.

– Det faktum att Epsilon utses som en av landets viktigaste leverantörer till Vattenfall inspirerar oss i vår fortsatta satsning på energiområdet. Vattenfall är ett framtidsföretag och vi är mycket stolta över att vara en strategisk del i utvecklingen av morgondagens energilösningar, säger Mats Boström, VD och koncernchef för Epsilon.

Avtalet omfattar projektledning, analys och utredning till tekniska beräkningar och detaljkonstruktion inom alla tre verksamhetsområden.

Genom avtalet beräknas omsättningen mot Vattenfall öka betydligt. Epsilon räknar med att det nya ramavtalet är värt cirka hundra miljoner kronor.

Carl Sjöberg har varit förhandlingsansvarig på Epsilon:

– Detta är stort för oss. Antalet konsulttjänster från Epsilon mot Vattenfall kan öka från 35 till 170. Uppdraget kommer att utföras från flera av Epsilons kontor i Sverige.

Avgörandet för valet av Epsilon som prioriterad leverantör var att Epsilon kunde påvisa såväl kompetensbredd och djup som kapacitet.

– Det finns bara ett fåtal prioriterade leverantörer till Vattenfall. Att vi har kvalificerat oss till detta förtroende innebär att Epsilon nu förstärker sin position som långsiktig leverantör av konsulttjänster inom energiområdet. Avtalet innebär att vi är garanterade mer omfattande volymer än vi har idag, säger Mats Boström.

__________________________________________________________________________
Epsilon deltar på Sveriges Energitingsmässa den 11-12 mars. Du hittar oss i monter AG:08.

Taggar: