Epsilon tecknar strategiskt samarbetsavtal inom högteknologisk produktutveckling Epsilon ABs dotterbolag Epsilon Development AB har tecknat ett strategiskt samarbetsavtal med Hydro Automotive Structures Fundo AB gällande högteknologisk produktutveckling av aluminiumkomponenter för fordonsindustrin. - Fundo är idag marknadsledande på den nordiska marknaden. Nu vänder de blicken mot Europa och behöver en stark samarbetspartner, säger Ulf Olsson, vd Epsilon Development AB. Avtalet innebär att Fundo nu kan erbjuda sina kunder hela Epsilons tjänsteutbud när det gäller såväl konstruktionsuppdrag som komplett produktutveckling och beräkning. - Vi ser mycket positivt på det här avtalet säger Åke Nilsson, teknisk chef vid Fundo AB. Det är en styrka för oss att kunna tillhandahålla dessa tjänster och en förutsättning för att kunna ta marknadsandelar i Europa. Kunden har allt oftare önskemål om att vi som leverantörer ska ta ett större, övergripande ansvar och arbeta mer med helhetslösningar. Epsilon har den kompetens vi behöver och de är duktiga konsulter. Epsilon Development AB i Göteborg har arbetat tillsammans med Fundo i ca ett år. - Vi ser fram emot att gå vidare i samarbetet och vara med när de nu tar steget ut i Europa, säger Ulf Olsson. Fundo är ett renodlat aluminiumgjuteri och tillverkar komplext gjutgods med kärngeometri för fordonsindustrin. Företaget tillhör Norsk Hydro och har ca 250 anställda och en omsättning på ca 250 MSEK (2001). Målet är att den siffran ska fördubblas till år 2005 - etableringen på Europamarknaden är ett led i den processen. Epsilon är en ledande leverantör av kvalificerade konsulttjänster inom högteknologisk produktutveckling och har drygt 1 000 medarbetare. Genom att utveckla produkter och koncept från idé till marknad, flyttar Epsilon fram sina kunders marknadspositioner. Epsilon är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. (www.epsilongroup.net) För ytterligare information, kontakta: · Ulf Olsson, vd Epsilon Development AB, mobil 0703-79 11 99 · Åke Nilsson, teknisk chef Fundo AB, tel 0571-283 44 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00390/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00390/bit0001.pdf