GVA förlänger långvarig relation med Epsilon

Konsultföretaget Epsilon tecknar ramavtal med GVA Consultants AB, världsledande inom flytande marina plattformar till offshoreindustrin. Genom avtalet fördjupas en långvarig relation.

GVA Consultants AB (GVA), med huvudkontor i Göteborg, är världsledande inom flytande marina plattformar till offshoreindustrin. GVA är ett teknolog- och designbolag där huvudproduktlinjen består av semisubmersibles* för produktion, borrning och bostandsplattformar till oil- and gas industrin. Här är GVA världsledande. Till GVA’s produktprogram hör också FPSOs, borrfartyg samt olika typer av specialplattformar och fartyg. Förnyelsebar energi ute till havs är ett nytt tillväxtområde för GVA.

För Epsilon innebär avtalet att vår mångåriga relation med GVA utvecklas och går in i en ny fas, säger Mats Boström, koncernchef för Epsilon.

Uppdraget innefattar ingenjörstjänster inom en mängd olika områden, så som mekanik, rör- och anläggning, elektro och tekniska beräkningar.

För GVA innebär avtalet med Epsilon att GVA får tillgång till Epsilons ingenjörsresurser, vilket också långsiktigt bidrar till våra tillväxtmöjligheter, inte minst under 2012 då vi förväntar oss en kraftig expansion. Då GVA arbetar med mycket stora projekt som kräver mycket resurser, ofta på kort varsel, är det kritiskt för oss att ha ett nätverk av företag som snabbt kan hjälpa till att manna upp projektteam på GVA. Vi är stolta över att Epsilon är en av dessa viktiga medspelare, säger Thomas Sandung, Engineering Director, GVA.

Vi fortsätter nu utveckla vårt samarbete med GVA. Tack vare vår branschkunskap och kapacitet inom beräkning fortsätter vi att även framöver vara en stabil och intressant partner för GVA, säger Thommy Nilsson, kundansvarig Epsilon/GVA.

*halvnedsänkbara oljeplattformar

Mats Boström, koncernchef Epsilon                             Johanna Dahlgren, inköpsansvarig GVA
Telefon: 0703 - 79 07 45                                                Telefon: 031 - 10 67 00
E-post: mats.bostrom@epsilon.nu                                E-post: johanna.dahlgren@gvac.se

Thommy Nilsson, kundansvarig Epsilon/GVA
Telefon: 0702 - 10 63 30
E-post: thommy.nilsson@epsilon.nu

Utifrån en ny syn på konsultrollen erbjuder Epsilon ett brett urval av expertis inom teknik- och systemutveckling. Med en organisation som är nyfiken, alert och flexibel skapar vi lösningar som tillför betydande växtkraft till våra kunder, anställda och nätverk.