Mats Boström utsedd till Årets Ledare

Epsilons VD och koncernchef Mats Boström utnämndes på torsdagen till ”Årets ledare i sydsvenskt näringsliv”. Priset delades ut i samband med den årliga Guldnattengalan, som arrangeras av bland annat Svenskt Näringsliv, Företagarna, Region Skåne och Malmö stad.

Juryns motivering lyder: ”Han (Mats Boström) är en starkt engagerad ledare som inte räds att utmana gamla sanningar. Han har en omvittnad förmåga att sätta samman medarbetare för att skapa drivkraft och framgångsrika nya kreativa lösningar. Han har sedan han tillträdde som vd och koncernchef systematiskt rustat bolaget så att det trots bistra tider står starkt. Han är en nyfiken person som hyllar principen att vara tillgänglig för och tillåta medarbetarna att stå i centrum”. Bland tidigare pristagare finns Johan Malmquist, koncernchef för Getinge AB, Peter Nilsson, koncernchef på Trelleborg AB och Håkan Jeppsson, då koncernchef för BE Group. – Mats har haft en nyckelroll i att utveckla Epsilon, med 1 100 medarbetare, till det starka företag det är idag. Mats har verkligen förtjänat denna fina utmärkelse, säger Dan Olofsson, entreprenör och ägare till Epsilon. Juryn består bland annat av Pehr Andersson, näringslivsdirektör i Malmö stad, Eva Engquist, vice rektor vid Malmö Högskola, och Stephan Müchler, VD för Sydsvenska Industri- och Handelskammaren. Utmärkelsen ”Årets ledare i sydsvenskt näringsliv” är instiftat av Mentor International och har delats ut sedan 2005.