Ericsson minskar sitt aktieinnehav i Intracom S.A

ERICSSON MINSKAR SITT AKTIEINNEHAV I INTRACOM S.A. Ericsson har sålt delar av sitt aktieinnehav i det på Atenbörsen noterade företaget Intracom S.A. Enligt en överenskommelse har de nuvarande huvudägarna i Intracom S.A., Mr. S. Kokkalis samt C. Dimitriadis förvärvat 60 procent av Ericssons tidigare innehav i Intracom S.A. Ericssons har nu minskat sitt innehav i Intracom S.A. från cirka 13 procent till 5 procent av aktierna. Ericsson kvarstår som tredje största aktieägare i Intracom S.A. Ericsson och Intracom S.A. kommer att fortsätta sitt samarbete som är mycket värdefullt för båda företagen. Ett utvidgat samarbete i Grekland såväl som på utländska marknader förutses av de två företagen. Aktier har sålts för en total summa av cirka 860 miljoner kronor, vilket ger en nettovinst på strax under 700 miljoner kronor. Ericsson är den ledande leverantören i den nya telekomvärlden, med kommunikationslösningar där tele- och datateknik kombineras med friheten för användaren att vara mobil. Med över 100 000 medarbetare i 140 länder underlättar Ericsson kommunikationen för sina kunder - nätoperatörer, andra leverantörer av teletjänster, företag och konsumenter - över hela världen. Besök Ericssons Pressrum på: http://www.ericsson.se/pressroom FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA Lennart Grabe, Direktör, Mergers & Acquisitions Tel. 08-719 4226 eller 070-590 4182 E-mail: Lennart.Grabe@lme.ericsson.se Pia Gideon, informationschef Tel: 08-719 2864 eller 070-519 2864 E-mail: pia.gideon@lme.ericsson.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/30/19981230BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/30/19981230BIT00120/bit0002.pdf

Ericsson är världsledande inom kommunikationsteknik och tillhörande tjänster med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Vi har mer än 111 000 anställda och har sedan 1876 försett kunder i 180 länder med lösningar och tjänster. Tillsammans bygger vi en mer uppkopplad framtid där alla individer och alla branscher har möjlighet att nå sin fulla potential. Nettoomsättningen 2016 uppgick till 222,6 miljarder kronor (24,5 miljarder USD). Ericssons aktier är noterade på Nasdaq Stockholm och NASDAQ New York. Läs mer på www.ericsson.com