Ericsson publicerar årsredovisning för 2016

Ericssons årsredovisning för 2016 finns nu tillgänglig på: https://www.ericsson.com/investors/financial-reports

För att ladda ner PDF-version av rapporten, klicka här: https://www.ericsson.com/assets/local/investors/documents/2016/ericsson-annual-report-2016-se.pdf

Årsredovisningen i tryckt format finns att beställa genom att fylla i formuläret på denna sida:

Information till redaktionen

Bakgrundsmaterial och högupplösta bilder för journalistiskt bruk finns att ladda ner från www.ericsson.com/press

www.twitter.com/ericsson
www.linkedin.com/company/ericsson www.youtube.com/ericsson
FÖR YTTERLIGARE INFORMATION:

News Center

media.relations@ericsson.com
(+46 10 719 6996)

investor.relations@ericsson.com
(+46 10 719 00 00)

Ericsson är världsledande inom kommunikationsteknik och tillhörande tjänster med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Vi har mer än 111.000 anställda och har sedan 1876 försett kunder i 180 länder med lösningar och tjänster. Tillsammans bygger vi en mer uppkopplad framtid där alla individer och alla branscher har möjlighet att nå sin fulla potential. Nettoomsättningen 2016 uppgick till 222.6 miljarder kronor (24,5 miljarder USD). Ericssons aktier är noterade på Nasdaq Stockholm och NASDAQ NewYork. Läs mer på www.ericsson.com.

Denna information är sådan information som Telefonaktiebolaget LM Ericsson är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 mars 2017 kl. 09.00 CET.