Ericssons meddelar förändringar i koncernledningen

• Jan Karlsson utses till chef för affärsområde Digital Services och medlem i koncernledningen från och med den 1 augusti, 2018
  • Affärsområde Digital Services genomför sin strategi och är på väg mot vändning
  • Jan Karlsson har varit tillförordnad chef för affärsområde Digital Services sedan 1 februari 2018

Ericsson har utsett Jan Karlsson till chef för affärsområde Digital Services, från och med den 1 augusti. Samma datum blir han även medlem i koncernledningen.

Börje Ekholm, VD och koncernchef säger: ”Jag är väldigt glad över att kunna välkomna Jan Karlsson som permanent medlem till koncernledningen. Med sitt ledarskap har han säkerställt att vi fortsatt genomföra våra planer för att vända verksamheten i Digital Services.”

Karlsson har haft flera chefspositioner sedan han började på Ericsson 2014. Senast hade han rollen som chef för enheten Solution Area BSS inom affärsområde Digital Services.

Innan han började på Ericsson var Jan Karlsson koncernchef för DigitalRoute AB, en oberoende mjukvaruleverantör med fokus på insamling och förbehandling av data för vertikala applikationer inom telekom samt icke-telekom.

Bakgrundsmaterial och högupplösta bilder för journalistiskt bruk finns att ladda ner på www.ericsson.com/press

www.twitter.com/ericsson
www.linkedin.com/company/ericsson
www.youtube.com/ericsson

Prenumerera på Ericssons pressmeddelanden här.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION:

News Center

media.relations@ericsson.com
(+46 10 719 69 92)

investor.relations@ericsson.com
(+46 10 719 00 00)

OM ERICSSON

Ericsson möjliggör för leverantörer av mobilkommunikation att tillvarata det fullständiga värdet av uppkoppling. Företagets erbjudande sträcker sig över områdena Networks, Digital services, Managed Services och Emerging Business och är utvecklat för att stödja våra kunder att digitalisera sin verksamhet, öka effektiviteten och att hitta nya intäktskällor. Ericssons investeringar i innovation har möjliggjort för miljarder människor världen över att ta del av nyttan med telefoni och mobilt bredband. Ericssons aktier är noterade på börserna Nasdaq Stockholm och Nasdaq New York. www.ericsson.com.